ARALIK 2017
E Bülten       Ana Sayfa
Haberler Sirküler Bültenler

SEKTÖRDEN HABERLER

IMO Meclisi 30. oturumunu gerçekleştirdi

 

​IMO Meclisi, 27 Kasım - 6 Aralık 2017 tarihleri arasında Londra'daki IMO merkez binasında otuzuncu oturumunu gerçekleştirdi. 2018-2023 stratejik planını kabul eden Meclis, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi'ne uygun olarak bir dizi yeni karar aldı. Stratejik planın belirlenmesinden sonra çeşitli gündem maddeleri ele alındı. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri'ne yönelik teknik işbirliği sağlanması, plastiklerin sebep olduğu deniz kirliliğine karşı çözümler, Kutup Kodu'nun balıkçı tekneleri ile küçük gemileri de kapsayacak şekilde güncellenmesi, Liman Devleti Kontrolü'nde yeni prosedürler ve gemi sigorta sertifikaları için yetki devri gibi başlıklar hakkında önemli adımlar atıldı. Meclis'in kararlarıyla ilgili ayrıntılar haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

Kılavuz kaptanlar IMO Cesaret Ödülü’nün sahibi oldu

 

​Uluslararası Denizcilik Örgütü IMO'nun geleneksel 'Denizde Üstün Cesaret Ödülü' bu sene 27 Kasım 2017'de düzenlenen bir resepsiyonla iki kılavuz kaptana verildi. ABD'nin Houston Kanalı'nda görevli kılavuz kaptanlar Michael MCGEE ve Michael PHILLIPS, alevlerin sardığı bir tankeri güvenle limana yanaştırmayı başararak ödüle layık görüldü. Yaklaşık 90 dakika süren yangının nasıl başladığı ve kaptanların Aframax River (2002 yapımı) adlı gemiyi limana nasıl yanaştırdığına ilişkin detaylar haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

2017 yılı gemi ihracatında yüzde 60 artışla kapandı

 

​Dünya Gazetesi'nde yer alan habere göre, gemi ve yat ihracatı hızlı yükselişini sürdürüyor. Kasım sonu itibariyle yüzde 50 artışla 1 milyar 217 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşan sektör, Aralık ayının ilk iki haftasında da 100 milyon dolara yakın ihracat yaptı. İhracattaki bu artışta armatörlerin 2. el gemilerini satmaya başlamasının da etkili olduğunu dile getiren Gemi ve Yat İhracatçıları Birliği Başkanı Başaran Bayrak, "Yapılan ihracatın tamamı yeni inşa satışlarından kaynaklanmıyor. 2. el gemilerin yurt dışına satılması da ihracat rakamlarına yansıyor. Satış yapıların bazıları ise reel satışlar olmayabiliyor. Çünkü bayrak değiştiren armatörler oluyor bu da ihracat sayılabiliyor. Oranlara baktığımız zaman yapılan ihracatın yaklaşık yüzde 50'sinin üretici firmalar, kalan yüzde 50'sinin ise armatörlerin sattığı ikinci el gemilerden kaynaklandığını görüyoruz" diye konuştu.

Devamı İçin Tıklayın

2017’de çevreye duyarlı denizcilikle ilgili öne çıkan gelişmeler

 

​2017 yılında deniz çevresinin korunması ile ilgili önemli gelişmelere bakıldığında; Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi'nin yürürlüğe girmesi, denizciliğin AB ETS'ye dahil edilmesi ve elektrik kullanımı ile karbonsuzlaşmaya yönelik girişimlerin denizcilik sektöründe bu sene öne çıkan konular olduğu görülmektedir. İlgili konulardaki gelişmeler haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

IMO ile Norad, Güneydoğu Asya’da deniz çevresinin korunması için anlaşma imzaladı

 

​IMO ve Norveç Kalkınma İşbirliği Ajansı (Norad) tarafından deniz çevresinin, deniz taşımacılığı faaliyetlerinden korunması için yedi ülkenin desteklenmesi amacıyla Güneydoğu Asya'da yeni bir çevre projesi başlatılıyor.

4 yıl sürmesi öngörülen proje; MARPOL Sözleşmesi, Organik Tutunma Önleyici Sistemler Sözleşmesi, atıkların denize boşaltılmasıyla ilgili Londra Protokolü ve Sözleşmesi ve Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi'nin de dahil olduğu, deniz çevresi ile ilgili öncelikli bazı sözleşmelerin uygulanması için söz konusu ülkelerin kapasitesinin arttırılmasına odaklanacak.

IMO ve Norad, "Güneydoğu Asya Denizleri için Deniz Çevresinin Korunması (Marine Environment Protection for Southeast Asia Seas - MEPSEAS) başlıklı yeni proje için 8 Aralık 2017 tarihinde bir sözleşme imzaladı. Sözleşme kapsamında Norad, IMO'nun yürüttüğü Entegre Teknik İşbirliği Programı'na 2 milyon ABD doları katkı sağlayacak. Proje kapsamındaki ülkeler; Kamboçya, Endonezya, Malezya, Myanmar, Filipinler, Tayland ve Vietnam'dır.

Devamı İçin Tıklayın

Armatörlerin taleplerinin başında temiz gemi geri dönüşümü geliyor

 

​Gemilerin Emniyetli ve Çevreye Duyarlı Geri Dönüşümü Hakkında Hong Kong Uluslararası Sözleşmesi; armatörler ve hukukçuların, onaylanması ve uygulanması için devletleri teşvik ettikleri mevzuat listesinde başı çekmektedir.

Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS) ve Deniz Hukukçuları Uluslararası Birliği (CMI), IMO'ya sunulan ortak bir bildiride, önemli konvansiyonların imzalanması amacıyla üye devletleri teşvik etmektedir. Bildiride belirtildiği üzere; üye devletlerin, "Hong Kong Sözleşmesi", "Petrol Kirliliği Zararının Tazmini için bir Uluslararası Fonun Kurulması ile ilgili Uluslararası Sözleşme" ve "Tehlikeli ve Zararlı Maddelerin Deniz Yoluyla Taşınmasında Zararlar İçin Tazmin ve Mali Sorumluluk Hakkında Uluslararası Sözleşme"yi imzalaması aciliyeti olan bir meseledir.

IMO Sözleşmeleri'nin yürürlüğe girmesi için gerekli koşulların sağlanması bazen on yıllar alabilmektedir. Hong Kong Sözleşmesi IMO tarafından kabul edileli sekiz yıl oldu ve halen yürürlüğe girmesi için gerekli koşullar sağlanmadı. Bu sene yürürlüğe giren Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi'nin ise kabulünden bu yana on yıl geçti.

Bahse konu ortak bildiri; geri dönüşüm tesislerinde emniyetli ve çevreye duyarlı standartlar geliştirilmesi açısından gemi geri dönüşümü sözleşmesinin çok önemli olduğunu, dünya genelinde geri dönüşüm tesislerindeki koşulların iyileştirilmesi konusunda ciddi olan hükümetlerin Hong Kong Sözleşmesi'ne öncelik tanıyarak imzalamaları ve uygulamaları gerektiğini belirtmektedir.

Devamı İçin Tıklayın

Alman Armatörler Birliği’nin raporuna göre, en verimli taşımacılık türü küresel denizyolu taşımacılığıdır

 

​Alman Armatörler Birliği (German Shipowners' Association-VDR) tarafından yayınlanan rapora göre küresel deniz taşımacılığı, uluslararası ticarette en önemli ve karbon açısından verimli taşımacılık türüdür. Raporda, küresel ticaretin yaklaşık % 90'ının ve Avrupa içi ticaretin % 40'ının deniz yolu ile gerçekleştirildiği, buna karşın küresel taşımacılık sektörünün CO2 emisyonunun yalnızca % 10'unun deniz yolu taşımacılığından kaynaklandığı belirtilmektedir.

Deniz ticaretindeki artışa rağmen denizciliğin küresel CO2 emisyonundaki payı yıldan yıla düşmektedir. Ayrıca armatörler, yakıt tüketiminin büyük maliyet oluşturması sebebiyle, gemi performanslarını iyileştirmeye, dolayısıyla CO2 emisyonlarını azaltmaya oldukça heveslidir. Bu nedenle yeni gemiler, verimliliği arttıran entegre elektronik navigasyon, kıyı merkezli gözetim, yenilikçi pervane, gövde, balblı baş tasarımı gibi çeşitli teknolojiler kullanmaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

Deniz Haydutluğu ve Silahlı Soygun Raporları

 

​1 -30 Eylül 2017 tarihleri arasında ulusal ve uluslararası sularda gemilere karşı düzenlenen deniz haydutluğu ve silahlı soygun raporlarına haberimizin devamından erişilebilmektedir.

Devamı İçin Tıklayın

Türkiye –Katar İş Forumu 15- 18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek

 

​TOBB tarafından 15-17 Ocak 2018 tarihlerinde Katar'a bir ziyaret programı gerçekleştirilecek olup, program kapsamında Türk-Katar İş Forumu, altyapı, elektrikli cihazlar, sanayi plastik ürünleri, gıda ve tarım, lojistik, inşaat, bilgi teknolojileri (güvenlik sistemleri), makine ve teçhizat, cam ve zücaciye, tarım makineleri, bebek -yetişkin bezi, enerji hizmetleri, ilaç ve tıbbi cihazlar başta olmak üzere, çeşitli sektörlerde Türk ve Katar firmaları arasında iş görüşmeleri ile Katar'da tesis ziyaretleri düzenlenecektir.

Devamı İçin Tıklayın