NEWS

Norwegian warship looks likely to be declared a consructive total loss as probe to determine fault continues.

- - MARITIME SAFETY - Britannia P&I Kulübü,…

Norwegian warship looks likely to be declared a consructive total loss as probe to determine fault continues.

Norveç savaş gemisinin muhtemelen tam zayi olarak deklare edilmesi sonucuna varılacak derinlemesine inceleme devam ediyor.

 

Britannia P&I’ Kulübü,  koruma ve tazmin kapsamındaki Tsakos Energy Navigation firmasına ait tankerin geçtiğimiz aylarda bir Norveç fırkateyni ile çarpışması sonrasında, başlangıçta beklenilen tazmin tutarının üzerinde bir taleple yüzleşiyor.

 

NATO tatbikatına katılan savaş gemisi KNM Helge Ingstad, Hjeltefjorden’deki Sture petrol terminalinin yakınlarında meydana gelen kazada su aldı ve batma tehlikesiyle karşı karşıya kaldı. Kazada kimse yaralanmazken, 113.000 DWT aframax Sola TS (2017 yapımı) kazayı az bir hasarla atlattı.

 

Fırkateyn’in öncesinde stabil durumunu koruduğu şeklinde tanımlanmışken, şuan batmış bir durumda ve geminin tam zayi olduğunun deklare edilmesi muhtemel görünüyor.

 

KNM Helge Ingstad, Norveç filosundaki en gelişmiş firkateynlerden biri olarak biliniyor. Kaybının bedeli, 500 milyon dolar civarında olduğu tahmin ediliyor. P&I Kulübleri genel olarak gemi teknesinin çatışmayla hasar görmesi durumunda zararın mali maliyetinin yaklaşık dörtte biri için sorumludur. Faturanın geri kalanını sigortacılar karşılar.

Talep bu rakamdan daha aza  düşecek gibi gözükse de, yine de ilk 10 milyon doları aşmasıyla tazminin Uluslararası Koruma ve Tazminat Kulüpleri Grubu altında havuzdan karşılanması  muhtemel görünüyor.

 

Nihai iddia, Sture petrol terminalinin ve Kollsnes gaz işleme tesisinin kaza sebebiyle geçici olarak kapatılmasıyla da artacaktır.

 

Fırkateyn, Norveç hükümeti tarafından sigortalı durumda görünmektedir.

Yerel basında çıkan haberlerde ; firkateynin hatalı görülmesi halinde durumun Britannia P&I lehine işleyebileceği, ancak şu aşamada kaza için kimin suçlanacağını söylemek için henüz çok erken olduğunu görüşü hakim.

 

Fırkateyn, donanma gemilerinde olduğu gibi AIS’ini kapalı tuttuğundan, kazanın aydınlatılması için gerekli bilgilere erişim sağlanamamakta bu da kazanın tespitini zorlaştırmaktadır.

 

GEÇMİŞTEKİ KAZALAR

 

2,858 teu yüklü  ACX Kristal (2008’de inşa edildi) konteyner  gemisinin, 2017 Haziran ayında USS Fitzgerald ile Japonya kıyılarında çarpışması,  sonrasında 50760 DWT’lik Alnic MC’nin aynı yılın Ağustos ayında Singapur’da USS John s McCain ile çatışması,  17 Amerikan Donanması Denizcisinin hayatına mal oldu. Bu iki kaza da Uluslararası Sigorta Grupları havuzları gündeme getirmişti.

 

Buna rağmen, bu iki davada tazmin sürecine aşina olan kaynaklar, ABD Donanması’nın güvenlik gerekçesiyle sefer bilgilerini paylaşmaya isteksiz oluşu, nihai miktarın gizli kalmasına yol açtığını dile getirdi.

 

Bir diğer gizli tutulan bilgi de gemilerdeki gelişmiş ekipmanın türü. Bazıları bu durumun  KNM Helge Ingstad fırkateyni kazasında da dikkate alınabileceği düşüncesinde.

 

Source: 16/11/2018 TradeWinds

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

en_GB