![]() |
|
OCAK 2018 | ||||||||
E Bülten Ana Sayfa |
|
Haberler | Sirküler | Bültenler | Deniz Ticareti Dergisi |
Gemiadamları ve Kılavuz Kaptanlar Yönetmeliği yürürlüğe girdi |
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca "Gemiadamları ve Kılavuz Kaptanlar Yönetmeliği" 10.02.2018 tarih ve 30328 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelik, Odamız Web Sayfasında "Genel" "Gemiadamları" ve "Mevzuat" bölümlerinde yer almaktadır. |
Karaya çıkma izinleri için yeni kararlar 1 Ocak 2018'de uygulamaya girdi |
Denizcilerin karaya çıkma hakları, 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren tüm dünyada yürürlüğe giren yasal değişikliklerle iyileştirildi. Kıyı izinleriyle ilgili uluslararası standarda eklenen yeni hüküm; millet, etnik köken, renk, cinsiyet, din, siyasi görüş veya sosyal köken farklılıklarından doğabilecek her türlü ayrımcılığı ortadan kaldırmaktadır. Uluslararası Deniz Trafiğinin Kolaylaştırılması (FAL) Sözleşmesi'nde yapılan bir diğer düzenleme ise deniz taşımacılığıyla ilgili bilgilerin iletilmesi için elektronik bilgi değişimi ve elektronik veri paylaşımı sistemlerinin kullanılması koşulu olmuştur. Uygulamaya 8 Nisan 2019 tarihine kadar geçilmesi gerektiği ve en az 12 ay boyunca elektronik sistemle birlikte kâğıtla bilgi aktarımına da izin verileceği belirtildi. Kaçak yolculukların engellenmesi hakkındaki bölümde de güncellemeler yapıldı. Yeni bir standarda göre, hükümetler, uygun koşullar sağlanırsa kaçak yolculara, kaçak yolculuk girişimlerine veya bunlara yardım eden kişi ya da şirketlere karşı yasal süreç başlatacaktır. Ayrıca, 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere üç IMO FAL formu da yenilendi. |
Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı ile enerji tüketiminin %14 azaltılması hedefleniyor |
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından ilgili kamu ve özel sektör kuruluşlarının yanı sıra; dernek, birlik, üniversite ve sivil toplum örgütlerinin görüş ve önerilerinden de faydalanılarak hazırlanan ''Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı 2017-2023'' ile Türkiye'nin birincil enerji tüketiminin 2023 yılına kadar yüzde 14 oranında azaltılması hedefleniyor. Resmi Gazete'nin 2 Ocak 2018 tarihli mükerrer sayısında yayınlanan ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek plan kapsamında; 2017-2023 yılları arasında bina ve hizmetler, enerji, ulaştırma, sanayi ve teknoloji, tarım ve yatay konular olmak üzere toplam 6 kategoride 55 eylem gerçekleştirilecek. Eylemler ile Türkiye'nin enerji tüketiminde 2023 yılına kadar kümülatif olarak 23,9 MTEP (milyon ton eşdeğer petrol) tasarruf sağlanması ve bu tasarruf için 10,9 milyar ABD doları yatırım yapılması öngörülmektedir. Bununla birlikte 2033 yılına kadar sağlanacak tasarrufun, 2017 fiyatları ile 30,2 milyar dolara ulaşacağı, etkilerinin de 2040'a kadar devam edeceği öngörülüyor. |
Ham petrol taşıyan bazı tankerler için Süveyş Kanalı’ndan geçiş ücretlerinde indirim yapılıyor |
Süveyş Kanal İdaresi'nin yaptığı açıklamaya göre; ABD Körfez Kıyısı, Karayipler bölgesindeki limanlardan Karaçi ve Koçi (Cochi) arasındaki Hint alt kıtası batı limanlarına seyreden ham petrol tankerlerine Süveyş Kanalı'ndan normal geçiş ücreti üzerinden % 45; Cochin'in doğusundaki limanlara seyreden tankerlere % 75 indirim uygulanacaktır. Kolombiya ve güneyinden başlayarak Latin Amerika limanlarından Karaçi ve Koçi (Cochi) arasındaki Hint alt kıtası batı limanlarına seyreden ham petrol tankerlerine Süveyş Kanalı'ndan normal geçiş ücreti üzerinden % 65; Koçi'nin (Cochi) doğusundaki limanlara seyreden tankerlere % 75 indirim uygulanacaktır. |
Uluslararası Ulaştırma Sektörü yasadışı hayvan kaçakçılığına karşı bazı taahhütler kabul ediyor |
ICS, yaban hayatını korumak için kabul edilen söz konusu taahhütlerin, Cambridge Dük ve Düşesi ile Prens Harry'nin Kurucusu olduğu "Yaban Hayatı için Birleşim" Kraliyet Vakfı tarafından, Cambridge Dükü Prens William'ın himayesinde yürütülen bir kampanya kapsamında belirlendiği açıklanıyor. Yaban Hayatı için Birleşim'in (United for Wildlife) taahhütleri aşağıdaki gibidir: -yaban hayatı için daha iyi bir Saha Koruması -yabani yaşam türlerinden elde edilen yasadışı ürünlere yönelik talebin engellenmesi -hukuki yaptırımın kuvvetlendirilmesi -kaçakçılığın engellenmesi konusunda özel sektörle işbirliği yapılması -koruma konusunda gençlerle birlikte çalışılması. Ulaştırma sektörünün önemli temsilcileri ve IMO ya da Dünya Gümrük Örgütü gibi önde gelen BM ajansları tarafından kabul edilen taahhütler bağlayıcı nitelikte değil, fakat ICS tüm üyelerini bu taahhütleri kabul etmeye teşvik ediyor. |
ABD ve Rusya, Bering Denizi’nin yeni trafik rotası olmasını öneriyor |
ABD ve Rusya, Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO) seyir, iletişim, arama ve kurtarma alt komitesine Bering Denizi ve Bering Boğazı'nın deniz trafiği rota sistemine dâhil edilmesi önerisinde bulundu. ABD ve Rusya'nın IMO alt komitesine sunduğu teklifte, Arktik bölgesinin değişen iklimine, daha fazla doğal kaynak keşfinin barındırdığı potansiyele ve transit geçişler için daha kısa rotaların düzenlenmesine yönelik uluslararası platformda artan bir ilgi olduğu belirtiliyor. Ayrıca, teklif edilen rota sisteminin iki yönlü trafiğe izin vereceği, önceden belirlenen bir genişliğe/büyüklüğe ve net olarak çizilmiş sınırlara sahip olacağı ifade ediliyor. Yeni rota düzenlemesi ve kapsadığı deniz taşıtları hakkındaki bilgiler haberimizde bulunmaktadır. |
Sahte STCW sertifikaları ve eğitim belgelerine ilişkin Malta Hükümeti’nden edinilen bilgiler |
ICS Üyeleri, sahte STCW sertifikaları ve eğitim belgeleri hakkında Malta Hükümeti'nden edinilen bilgileri dikkate almaya davet ediliyor. Buna göre, Malta Taşımacılık Merkezi (Transport Malta); "Anchor Maritime Training Inc." tarafından verilmiş ve Transport Malta tarafından onaylanmamış sahte STCW sertifikaları ve eğitim belgelerini tespit ettikleri bilgisini vermektedir. Malta Hükümeti tarafından verilen bilgilere haberimizin devamında erişilebilmektedir. |
Myanmar, C185 Konvansiyonunu onaylayan ILO üyesi 35. ülke oldu |
Myanmar, Gemiadamlarının Kimlik Kartları Konvansiyonu'nu (Convention C185) onaylayan 35. ILO Üyesi ülke oldu. Konvansiyon'un değiştirilmiş versiyonu 8 Haziran 2017 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Gemiadamlarının yeni kimlik belgelerinin elektronik pasaportlarda kullanılan teknolojiye benzer bir teknolojiyle düzenlenmesi, güvenli ve uluslararası geçerliliği olan bir belgenin kullanımı ile limanlardaki güvenliği artırırken, gemiadamlarının karaya çıkma izinleri, transfer ve transitlerinin kolaylaşmasına ciddi derecede katkı sağlayacaktır. Myanmar böylece; Hindistan, Endoneya ve Sri Lanka gibi işgücü temin eden ve hâlihazırda Konvansiyonu onaylamış olan bölgenin diğer ülkeleri arasına katılmıştır. Konvansiyon, onaylanmasından 6 ay sonra (16 Temmuz 2018 tarihinde) Myanmar için yürürlüğe girecektir. |
NYPE 2015 Zamanla Sınırlı Gemi Kiralama Sözleşmesi'nin Türkçe çevirisi internet sitemizde yayımlanmıştır |
BIMCO, ASBA ve SMF tarafından hazırlanan (revize edilmiş) NYPE 2015 Zamanla Sınırlı Gemi Kiralama Sözleşmesi'nin Türkçe çevirisi internet sitemizdeki "Bilgi Bankası" bölümünde yayımlanmıştır. Çeviriye ve orijinal metine ulaşabileceğiniz bağlantı adresleri haberimizin devamında yer almaktadır. |
Yemen’de süregelen çatışmalar, yeni emniyet önlemlerinin alınmasını gerektiriyor |
Yemen'de devam etmekte olan çatışmalardaki artışa karşılık, BIMCO, ICS ve INTERTANKO tarafından, Armatör ve Gemi İşletmecileri'nin bölgedeki yeni tehdit oluşumlarından haberdar olmaları adına, Kızıldeniz'in kuzeyi ve Babül Mendep çevresinde deniz güvenliği ile ilgili bir kılavuz yayımlanmıştır. Avrupa Birliği Deniz Kuvvetleri ve Birleşik Deniz Kuvvetleri (European Naval Forces –EUNAVFOR and Combined Maritime Forces –CMF), bölgede deniz haydutluğunun dışında, deniz mayını ve yüzer patlayıcı araçların bir risk potansiyeli oluşturduğunu bildirilmektedir. Detaylı bilgi haberimizin devamında yer almaktadır. |
Sanchi’den yayılan petrolün etkilediği alan genişliyor |
Bir çarpışma sonrası batan Sanchi adlı tankerden yayılan petrol, Çin Denizi'nde kirliliğe neden oldu. Çin Denizcilik Arama ve Kurtarma Merkezi, ulaştırma bakanlığının açıklamasına dayanarak petrolün daha fazla yayılmaması için en etkili yolun enkazı yaklaşık 115 metre derinlikten kaldırmak olduğunu ifade etti. Çin Ulaştırma Bakanlığı Denizcilik Bürosu'ndan gelen bir diğer açıklamaya göre, Çin Deniz Güvenliği İdaresi'nden oluşturulan bir ekip kazanın nedenini araştırıyor. İnsansız denizaltı aracının yaptığı araştırmada, batan tankerin sancak tarafında çarpışma nedeniyle 35 m genişliğinde üç köşeli bir yarık oluştuğu tespit edildi. Diğer gelişmeleri haberimizin devamında bulabilirsiniz. |
3. Afrika Uluslararası Bilişim ve İletişim Teknolojileri Fuarı |
Tunus İletişim Teknolojileri ve Dijital Ekonomi Bakanlığı'nın desteği ile Tunisie-Afrique Export tarafından, 10-12 Nisan 2018 tarihlerinde, Tunus'ta, "3. Afrika Uluslararası Bilişim ve İletişim Teknolojileri Fuarı " adlı bir etkinlik düzenlenecektir. Etkinliğin, bilişim ve iletişim teknolojileri alanında kamu ve özel sektörlerden önde gelen 200'den fazla katılımcıya ev sahipliği yapması beklenmektedir. Etkinlik, bilişim teknolojileri alanında Tunus'taki yerel ve uluslararası tarafların bir araya gelmesine ve bu alandaki yeniliklerin keşfedilmesine imkân sağlayacak olup, bilişim teknolojileri alanında, çoklu ortaklıklar üzerine gerçekleştirilecek olan etkinliklere ve bu alandaki Tunuslu ve uluslararası tüketici ve tedarikçiler ile gerçekleştirilecek olan B2B toplantılarına katılım imkânı oluşturulacağı ifade edilmektedir. |